بازارگردی

يکشنبه 19 دی 1395
11:47
مینا ناهید

بازارگردی چیست؟
مشاهده یکی از شیوه های جمع آوری اطلاعات است. در این روش فرد از نزدیک رفتار مصرف کنندگان محصولات شرکت خود و محصولات شرکت های رقیب را مشاهده می کند. این روش بسیار مورد تأکید است چون بجای توجه به زبان مردم به پای آنها توجه می کند، یعنی اینکه در عمل سمت و سوی حرکت آنها و نوع خرید و نحوه انتخاب محصولات را می بیند.
لذا بازارگردی به معنای گردش کردن و حضور در بازار یکی از ابعاد علم مارکتینگ است جک ولش مدیر افسانه ای صنعت جهان، در کتاب ارزشمند " جک سخنی از درون دل " می گوید، حداقل یکصد روز از کل سال را شخصاً در بازار حضور پیدا می کردم، رفتار مشتریان را می دیدم و با آنها صحبت می کردم. حال نباید مدیران بنگاه های اقتصادی ما به دلایلی چون نداشتن وقت از حضور در بازار خود داری کنند، یکی از علت های عدم حضور مدیران ارشد در بازار این است که آنها بیش از حد خود را درگیر مشغله های درون سازمان می کنند و از تفویض اختیار به عنوان یک راه حل سازنده استفاده نمی کنند و در نتیجه وقتی برای گذراندن با مشتری ندارند. و در بازار دیده نمی شود.
دو توصیه بسیار مهم برای مدیران ارشد سازمان ها :
۱) لیست مشتریان VIP یا بسیار مهم خود را تهیه کنید. طبق قانون پارتو اینها ۲۰% مشتریانی هستند که هشتاد درصد سود سازمان ها را سبب می شوند. لازم است مدیران ارشد شخصاً برای آنها وقت بگذارند، با آنها ناهار بخورند و در مراسم های ختم بستگان ها آنها شرکت کنند و خلاصه از تمام راه های گسترش ارتباط با مشتریان VIP استفاده کنند، این ازمهم ترین کارهای مدیران ارشد است، نباید از آن غافل شوند.
۲) علاوه بر تأکید بر اینکه کارکنان فروش بصورت خاص و سایر پرسنل سازمان بصورت عام ، اطلاعات شنیده شده و مشاهده شده از بازار در خصوص شرکت خود و رقبا را به سازمان منتقل کنند تا مدیران با وسعت دید بیشتری تصمیمات خویش را اتخاذ کنند، از برگزاری جلسات هفتگی هر یک از سرپرستان با نیروهای خویش، و همچنین جلسات هفتگی مدیر فروش با سرپرستان و نهایتاً جسات هفتگی مدیر ارشد با معاونین و مدیران میانی نیز غافل نشوند. اگر این جلسات درست اداره شوند. خیلی برکت خواهند داشت. در یکی از شماره های آینده در خصوص نحوه اداره یک جلسه موفق توصیه هایی را ارائه خواهم کرد. اما منظور من از نوشتن این قسمت آن بود که ضمن تأکید بر اهمیت آنها از مدیران ارشد بخواهم که فقط به این جلسات اکتفا نکنند، مدیران میانی و سرپرستان فروش و فروشندگان هر یک از مهارتهای فنی و انسانی برخوردار هستند، بخصوص اینکه چهار مرحله " انتخاب شایسته نیروها ? آموزش مناسب ? پرورش شایسته در راستای کسب مهارتهای عملی و نهایتاً نظارت و کنترل مناسب" رعایت شده باشد، مهارت فنی و انسانی نیروها بیشتر خواهد بوده اما فرض بر این است که مدیران ارشد به علت بهره مندی ار مهارت دیگری به این پست و جایگاه رسیده اند و آن " مهارت اداراکی" است. مهارت ادراکی یعنی مهارت دیدن پیچش مو. وقتی مدیران ارشد شخصاً در بازار حضور پیدا می کنند، چیزهایی را می بینند که سایر نیروها یا نمی بینند یا به آن دقت، نمی کنند. نظر نگارنده این است که مدیران عامل حداقل باید ? وقت خویش را در بازار بگذارند، مدیران فروش ?، سرپرستان فروش ? و فروشندگان ( منظورم ویزیتورهاست که باید به نزد مشتری بروند) تقریباً تمام وقت خویش را باید با مشتریان صرف کنند.
این پذیرفته نیست که بگوییم اگرمدیر یا سرپرست قابل و شایسته باشد از محل کار خویش تمام اطلاعات را کسب خواهد کرد، باید پذیرفت که پشت میز جای کوتاهی برای دیدن بازار است. اگر می خواهید واقعاً بازار را ببینید و از پیچش های آن مطلع شوید فقط به دیده ها و شنیده های کارکنان اکتفا نکیند و خودتان هم وقتی برای این مهم اختصاص دهید.در این صورت تصمیمات بهتری اتخاذ خواهید کرد و درک نظرات کارکنان نیز راحت تر خواهد بود. تفویض اختیار را جدی بگیرید تا جایی که امکان دارد مسئولیت هایی را که سازمان معاونین و مدیران میانی می توانند انجام دهند، به آنها تفویض کنید و در جلسات و گزارشات به نظارت و کنترل آنها بپردازید، ولی وقت بیشتری از خودتان را برای مهم ترین جایی که بقای سازمان به آن بستگی دارد یعنی بازار و مشتریان، اختصاص دهید. خروجی تمام عملیات سازمان، بازار است. نگران نباشید که با تفویض اختیار از قدرت تان کاسته شود. مدیر شایسته همواره قدرت خویش را خواهد داشت ولی از آن در جهت پیشبرد اهداف سازمان استفاده
می کند. با این طریق بهره وری از زمان را افزایش دهید.

امروزه با پیشرفت دنیای مجازی خربد اجناس هم به صورت مجازی صورت میگیرد و ما هم به بازارگردی مجازی تلفن همراه پرطرفدار iphone 6s 64 gig می پردازیم.

مشخصات گوشی:


  • پردازنده
    Apple A9
  • ابعاد
    7.1 × 67.1 × 138.3 میلیمتر
  • ویژگی ها
    - Fingerprint sensor (Touch ID v2)- Apple Pay (Visa، MasterCard، AMEX certified)
  • رنگ
    خاکستری، نقره ای، طلایی، رز‌گلد
  • سیمکارت
    نانو سیم
  • وزن
    143 گرم
  • رزولوشن
    750 × 1334 پیکسل (~326 تراکم پیکسلی در هر اینچ)
  • اندازه
    4.7 اینچ (~65.6% نسبت صفحه نمایش به بدنه)
  • مولتی تاچ
    دارد
  • رابط کاربری
    - 3D Touch display- Display Zoom
  • نوع
    LED-backlit IPS LCD، لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
  • محافظت
    Ion-strengthened glass، مقاوم در برابر اثر انگشت
  • نسخه
    9
  • نوع
    آی‌او‌اس
  • درگاه حافظه
    ندارد
  • حافظه داخلی
    16/64/128 گیگابایت
  • حافظه RAM
    2 گیگابایت
  • اندازه تصویر
    4608 × 2592 پیکسل
  • کیفیت فیلمبرداری
    فیلم برداری اولترا اچ دی 30 فریم بر ثانیه ، فیلم برداری فول اچ دی 60 فریم بر ثانیه
  • رزولوشن
    12 مگاپیکسل
  • دوربین دوم
    5 مگاپیکسل، تشخیص چهره، HDR، پانوراما
  • امکانات
    فوکوس لمسی، تشخیص چهره، تشخیص لبخند، HDR، پانوراما، ژئوتکینگ
  • NFC
    Yes (Apple Pay only)
  • USB
    v2.0، reversible connector
  • رادیو
    ندارد
  • وایرلس
    Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، dual-band، hotspot
  • بلوتوث
    v4.1، A2DP، LE
  • GPS
    A-GPS، GLONASS
  • زمان آماده به کار
    تا 240 ساعت (3G)
  • زمان مکالمه
    تا 14 ساعت (3G)
  • باتری
    لیتیوم پلیمری 1715 میلی آمپر(غیر قابل تعویض توسط کاربر)
  • زمان پخش موسیقی
    تا 50 ساعت
  • جاوا
    ندارد
  • ارسال پیام
    iMessage، SMS (threaded view)، MMS، Email، Push Email
  • سایر
    - حذف نویز صدا با کمک میکروفن جداگانه
    - دستیار صوتی Siri
    - سرویس ابری iCloud
    - ذخیره پسووردها در iCloud
    - TV-out
    - نقشه
    - Organizer
    - Document editor
    - Photo/video editor
  • حسگر
    شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورتی، قطب نما، فشارسنج
  • تکنولوژی مرورگر
    HTML5 (Safari)
  • جک 3.5 میلیمتری
    دارد
  • بلندگو
    دارد
  • انواع زنگ
    Vibration، proprietary ringtones
  • GPRS
    دارد
  • 2G bands
    CDMA 800 / 1700 / 1900 / 2100
  • تکنولوژی
    GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE
  • سرعت
    HSPA 42.2/5.76 Mbps، LTE Cat6 300/50 Mbps، EV-DO Rev.A 3.1 Mbps
  • 3G bands
    CDMA2000 1xEV-DO
  • EDGE
    دارد
  • 4G bands
    LTE band 1(2100)، 2(1900)، 3(1800)، 4(1700/2100)، 5(850)، 7(2600)، 8(900)، 12(700)، 13(700)، 17(700)، 18(800)، 19(800)، 20(800)، 25(1900)، 26(850)، 28(700)، 29(700)، 30(2300)، 38(2600)، 39(1900)، 40(2300)، 41(2500) - A1687

قیمت در سایت های متفاوت:

iphone 6s 64G آدرس سایت قیمت
1www.emsalls.ir 2559000
2www.digikala.com 2729000
3www.iranjib.ir 2620000
4www.zanbil.ir 27170000

عنوان بازارگردی

کفش ورزشی

کفش ورزشی : مخصوص دویدن (Running)، ویژگی آرودینامیک، نرم و سبک و راحت، بدون فشار به نقاط پا و بدون ایجاد بوی بد در پا -- قیمت برند اصل : 800 هزار تومان

مغازه اول: خیابان سعدی ، پاساژ پرورش طبقه اول قیمت کفش :
280 هزار تومان
مغازه دوم:خیابان سعدی، تقاطع امام خمینی : قیمت
750 هزار تومان
مغازه سوم:خیابان راهنمایی، ابتدای راهنمایی 3 قیمت کفش :
400 هزار تومان
دلیل خرید:
مغازه اول از نظر کیفیت و جنس پارچه و زیبایی کفش،برخورد خوب با مشتری، کشور سازنده کفش ،تنوع و حق انتخاب زیاد و نزدیک بودن انتخابها با ایده آلهای من دلیل انتخابم بود
*پی نوشت : تفاوت در قیمت به دلیل وجود فروشگاها در مناطق مختلف همچنین میزان هزینه های مصرفی و دستمزد پرسنل و نوع جنس آنها بود . مثلا در مغازه سوم برندهای اصلی خارجی ولی کارکرده به قیمت کم به فروش می رسید.


[ بازدید : 55 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کارآفرینی دانشگاه آزاد مشهد است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]