شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

کارآفرینی دانشگاه آزاد مشهد

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

تشکر و قدردانی

با سلام و خسته نباشید و تشکر از استاد ارجمند جناب آقای مهندس پاکدلیان بخاطر زحمات و تلاشهای جنابعالی

خلاقیت

خلاقیت در دکوراسیون





خلاقیت در استفاده از بطری


ماتریس SWOT

ماتریس (SWOT) شغل وکالت

درآمد نسبتاً خوب، ساعات کاری منعطف ، زمینه گسترده فعالیت در همه حوزه ها (حقوق محیط زیست، حقوق حمل و نقل ، حقوق بشر و...)

نقاط قوت

همیشه در دسترس بودن (حتی تعطیلات) ، ساعات کاری نامشخص، سفر به نقاط مختلف و دور ماندن از خانواده

نقاط ضعف

احاطه بسیار بر قانون ، مشاوره حقوقی در مراکز و شرکتهای معتبر و نماینده اشخاص حقوقی و حقیقی

فرصت ها

استرس فراوان ، به خطر افتادن سلامت روانی و جسمی (کاهش نمره چشم و شیوع آب مروارید در وکلا)

تهدیدها

آشنایی با شغل وکالت

در لغت «وکیل» کسی است که از طرف شخص دیگری – اعم از حقوقی یا حقیقی – به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود.

وکلا به مشتریان خود مشاوره حقوقی داده و در برخی موارد به عنوان نماینده آنها عمل می کنند. این مشتریان می توانند افراد، گروهی از افراد و یا شرکت ها و اشخاص حقوقی باشند.

نقاط قوت

یک وکیل وابسته به اینکه به صورت شخصی کار می کند یا استخدام شرکت یا سازمان خاصی است دارای ساعات کاری متفاوتی است. اگر به صورت شخصی در دفتر وکالت خودتان کار می کنید پس ساعت کاری شما کاملا منعطف است و تنها در زمان هایی که وقت ملاقات داده اید به دفتر کار خود مراجعه می کنید. اما اگر کارفرما دارید باید نظر و خواسته او را هم برای زمان کارتان درنظر بگیرید. در برخی موارد باید همیشه در دسترس باشید حتی در شب ها و تعطیلات.

محل کار وکیل معمولا در دفتر کار و دادگاه است ولی در برخی موارد با توجه به نوع پرونده کاری نیاز به مسافرت کاری برای ملاقات با موکلان و یا تهیه شواهد و مدارک دارید. اگر در زمینه حقوق جزا فعالیت می کنید، زمان بیشتری از کار شما در دادگاه خواهد بود.

وکالت شغلی تخصصی است

در حال حاضر شغل وکالت نیز مثل خیلی از شغل های دیگر به صورت کاملا تخصصی درآمده است. تخصص برخی از وکلا در پرونده های مربوط به ملک و زمین و تخصص برخی دیگر در مسایل خانوادگی است. همچنین بعضی از وکلا در حوزه حقوق تجارت فعالیت می کنند و در قوانین تجاری داخلی و بین المللی تسلط دارند. حتی برخی از آنها متخصص مسایل حقوقی ورزشکارانی مانند فوتبالیست ها می باشند به این معنا که با تسلط بر قوانین نهادهای بین المللی فوتبال همچون فیفا و نهادهای داخلی همچون فدراسیون فوتبال و باشگاه ها، به بازیکنان فوتبال مشاوره داده و قراردادهای آنها را منعقد می کنند.

حقوق محیط زیست، حقوق حمل و نقل، حقوق بشر، حقوق نفت و گاز نیز از دیگر زمینه های فعالیت وکلا می باشد که هر وکیلی پس از فارغ التحصیلی با توجه به رشته تحصیلی خود و نیاز بازار کار و عوامل دیگر جذب یکی از زمینه های تخصصی فوق خواهد شد.

کار شما می تواند در حوزه های زیر باشد :

  • بخش خصوصی – ارائه خدمات حقوقی از جمله گواهی انحصار وراثت، قانون مدنی و خانواده، دادخواهی، آسیب های شخصی و قانون جزا

  • بخش تجاری – مشاوره دادن و انجام کارهایی برای بخش های تجاری مختلف مانند قوانین مربوط به قراردادها، مالیات، قوانین استخدام، خرید و فروش و ادغام شرکت ها

  • مشاوره خصوصی به شرکت ها، دولت ها و مقامات محلی

یک وکیل معمولا به صورت تخصصی کار کرده و تنها در یکی از شاخه های وکالت وارد می شود و تجربه کسب می کند.

نقاط ضعف

این روزها بسیاری از کنکوری‌ها با استرس انتخاب رشته دست و پنجه نرم می‌کنند و هر کدام با توجه به رتبه‌ای که کسب کرده‌اند دست به انتخاب‌های متفاوتی زده‌اند. در این میان یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها حقوق است که متقاضیان بسیار زیادی هم دارد.
تصویر استرس​های شغل وکالت

البته راه وکیل شدن چندان هم هموار نیست و به رتبه خوب و علاقه و استعداد زیادی نیاز دارد. وکلا به مشتریان خود مشاوره حقوقی می‌دهند و در برخی موارد به عنوان نماینده آنها عمل می‌کنند. این مشتریان می‌توانند افراد، یک گروه یا شرکت‌ها و اشخاص حقوقی باشند و نکته مهم این است که وکالت در هر سطحی سختی‌های خاص خود را دارد. آیا می‌دانید چه خطراتی سلامت وکلا را تهدید می‌کند؟

وکلا بسته به این‌که به صورت شخصی کار می‌کنند یا استخدام شرکت یا سازمان خاصی هستند، ساعات کاری متفاوتی دارند. در واقع وکیلی که به صورت شخصی در دفتر وکالت خودش کار می‌کند ساعت کاری مشخصی ندارد، اما کار کردن برای یک کارفرما نیازمند رعایت قوانین ساعت کاری و حضور بموقع است؛ هر چند که هر دو گروه باید همیشه حتی شب‌ها و تعطیلات در دسترس باشند.

ساعت‌های کاری نامشخص

گاهی پیش می‌آید یک وکیل برای پیگیری پرونده‌های خود دوبرابر یک کارمند کار می‌کند و همین نداشتن ساعت‌های مشخص کاری روی سلامت فرد تاثیر منفی می‌گذارد و آسیب‌های جسمی و روانی زیادی را به همراه دارد.

همچنین شاید به نظر خیلی‌ها محل کار وکلا معمولا دفتر کارشان و دادگاه باشد، ولی در برخی موارد با توجه به نوع پرونده کاری برای ملاقات با موکلان یا تهیه شواهد و مدارک باید به نقاط مختلف سفر کنند و مدت زیادی را دور از خانواده و دوستانشان بگذرانند.

در مقابل وکلایی که در زمینه حقوق جزا فعالیت می‌کنند، زمان بیشتری از ساعات کاری‌شان را در دادگاه‌ها سپری می‌کنند و استرس نتیجه پرونده‌هایشان در دادگاه، سلامت روانی‌شان را به خطر می‌اندازد.

تهدیدها

باورهای نادرست حقوقی

شاید تعداد انگشت‌شماری از وکلا دستمزدهای چند 10 میلیونی داشته باشند، اما نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که بسیاری از افراد شاغل در حرفه وکالت بویژه تازه‌کارها از وضع مالی مطلوبی برخوردار نیستند و برای کسب درآمد کافی، گزینه‌ای جز قبول پرونده‌های بیشتر و در نتیجه افزایش ساعت‌های کاری ندارند که همین موضوع خستگی و استرس زیادی را به آنها تحمیل می‌کند.

غولی به نام استرس

حساسیت‌های شغلی حرفه وکالت باعث می‌شود وکلا همیشه استرس زیادی داشته باشند و همین استرس می‌تواند سلامت سیستم قلبی و عروقی را تهدید کند و احتمال بروز ناراحتی قلبی و سکته را در آنها ‏افزایش دهد. بنابراین توصیه می‌شود فشار ناشی از استرس را با ورزش کردن از بین ببرند.

حواستان به چشم‌هایتان باشد

مشکلات چشمی بویژه کاهش نمره چشم و آب مروارید بین وکلا تقریبا شایع است، چرا که کار روی پرونده‌های مختلف نیاز به تحقیق و مطالعه دارد؛ عواملی که سلامت چشم‌ها را نشانه می‌گیرند.

دانشگاههای ارائه دهنده رشته کارآفرینی

دانشگاههای ارائه دهنده رشته کارآفرینی

دوره تحصیلی

نام دانشگاه یا موسسه آموزش عالی

عنوان گرایش

ظرفیت نیمسال اول

ظرفیت نیمسال دوم

توضیحات

روزانه

دانشگاه اصفهان

کسب و کار جدید

3

-

روزانه

دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس فارابی قم)

کسب و کار جدید

4

-

روزانه

دانشگاه تهران

کسب و کار جدید

9

-

روزانه

دانشگاه خوارزمی

کسب و کار جدید

10

-

محل تحصیل تهران

روزانه

دانشگاه رازی - کرمانشاه

کسب و کار جدید

6

-

روزانه

دانشگاه سمنان

کسب و کار جدید

10

-

روزانه

دانشگاه سیستان و بلوچستان

کسب و کار جدید

5

-

روزانه

دانشگاه شهید باهنر کرمان

کسب و کار جدید

5

-

روزانه

دانشگاه شهیدبهشتی تهران

کسب و کار جدید

7

-

روزانه

دانشگاه مازندران بابلسر

کسب و کار جدید

3

-

روزانه

دانشگاه هنر اصفهان

کسب و کار جدید

18

-

پذیرش با عنوان کارآفرینی فرهنگی

روزانه

دانشگاه تهران

فناوری

7

-

روزانه

دانشگاه مازندران بابلسر

فناوری

3

-

روزانه

دانشگاه تهران

گردشگری

4

-

روزانه

دانشگاه تهران

خدمات کشاورزی

4

-

روزانه

دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان

خدمات کشاورزی

5

-

روزانه

دانشگاه گنبد

خدمات کشاورزی

6

-

روزانه

دانشگاه تهران

فناوری اطلاعات

3

-

روزانه

دانشگاه تهران

سازمانی

3

-

روزانه

دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس فارابی قم)

سازمانی

4

-

روزانه

دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان

سازمانی

5

-

روزانه

دانشگاه شاهد تهران

سازمانی

2

-

شرایط در انتهای دفترچه

روزانه

دانشگاه شهیدبهشتی تهران

سازمانی

7

-

روزانه

دانشگاه علامه طباطبایی- تهران

سازمانی

10

-

روزانه

دانشگاه علم و صنعت ایران تهران

ام بی ای

8

-

پذیرش با عنوان کارآفرینی (گرایشMBA) فقط مرد محل تحصیل دانشکده مهندسی پیشرفت

روزانه

دانشگاه تهران

بین الملل

3

-

روزانه

دانشگاه تهران

بخش عمومی

4

-

روزانه

دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان

بخش عمومی

5

-

روزانه

دانشگاه تهران

توسعه

6

-

روزانه

دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان

توسعه

5

-

روزانه

دانشگاه ایلام

آموزش و ترویج کارآفرینی

5

-

روزانه

دانشگاه تهران

آموزش و ترویج کارآفرینی

6

-

روزانه

دانشگاه رازی کرمانشاه

آموزش و ترویج کارآفرینی

6

-

روزانه

دانشگاه سیستان و بلوچستان- زاهدان

آموزش و ترویج کارآفرینی

5

-

روزانه

دانشگاه تهران

کسب و کار الکترونیکی

3

-

روزانه

دانشگاه خوارزمی

کسب و کار الکترونیکی

-

10

محل تحصیل تهران

روزانه

دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان

کسب و کار الکترونیکی

5

-

نوبت دوم

دانشگاه اصفهان

کسب و کار جدید

2

-

نوبت دوم

دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس فارابی قم)

کسب و کار جدید

4

-

نوبت دوم

دانشگاه تهران

کسب و کار جدید

9

-

نوبت دوم

دانشگاه رازی - کرمانشاه

کسب و کار جدید

2

-

نوبت دوم

دانشگاه سمنان

کسب و کار جدید

5

-

نوبت دوم

دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان

کسب و کار جدید

5

-

نوبت دوم

دانشگاه شهیدباهنر - کرمان

کسب و کار جدید

3

-

نوبت دوم

دانشگاه مازندران بابلسر

کسب و کار جدید

2

-

نوبت دوم

دانشگاه هنر اصفهان

کسب و کار جدید

2

-

پذیرش با عنوان کارآفرینی فرهنگی

نوبت دوم

دانشگاه تهران

فناوری

7

-

نوبت دوم

دانشگاه مازندران بابلسر

فناوری

2

-

نوبت دوم

دانشگاه تهران

گردشگری

4

-

نوبت دوم

دانشگاه تهران

خدمات کشاورزی

4

-

نوبت دوم

دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان

خدمات کشاورزی

5

-

نوبت دوم

دانشگاه تهران

فناوری اطلاعات

3

-

نوبت دوم

دانشگاه تهران

سازمانی

3

-

نوبت دوم

دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس فارابی قم)

سازمانی

4

-

نوبت دوم

دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان

سازمانی

5

-

نوبت دوم

دانشگاه شاهد - تهران

سازمانی

2

-

شرایط در انتهای دفترچه

نوبت دوم

دانشگاه علامه طباطبایی تهران

سازمانی

10

-

نوبت دوم

دانشگاه علم و صنعت ایران - تهران

ام بی ای

2

-

پذیرش با عنوان کارآفرینی (گرایشMBA) فقط مرد محل تحصیل دانشکده مهندسی پیشرفت

نوبت دوم

دانشگاه تهران

بین الملل

3

-

نوبت دوم

دانشگاه تهران

بخش عمومی

4

-

نوبت دوم

دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان

بخش عمومی

5

-

نوبت دوم

دانشگاه تهران

توسعه

6

-

نوبت دوم

دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان

توسعه

5

-

نوبت دوم

دانشگاه ایلام

آموزش و ترویج کارآفرینی

5

-

نوبت دوم

دانشگاه تهران

آموزش و ترویج کارآفرینی

6

-

نوبت دوم

دانشگاه رازی کرمانشاه

آموزش و ترویج کارآفرینی

2

-

نوبت دوم

دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان

آموزش و ترویج کارآفرینی

5

-

نوبت دوم

دانشگاه تهران

کسب و کار الکترونیکی

3

-

نوبت دوم

دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان

کسب و کار الکترونیکی

5

-

پیام نور

پیام نور استان مازندران مرکز ساری

کسب و کار جدید

8

-

پیام نور

پیام نور استان مازندران مرکز ساری

کسب و کار جدید

15

-

آموزش محور

پیام نور

پیام نور استان تهران تهران غرب

آموزش عالی

8

-

پیام نور

پیام نور استان تهران تهران غرب

آموزش عالی

15

-

آموزش محور

مجازی دولتی

دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس فارابی قم)

کسب و کار جدید

20

-

آموزش محور

مجازی دولتی

دانشگاه تهران

کسب و کار جدید

-

10

آموزش محور

مجازی دولتی

دانشگاه شهیدبهشتی تهران

کسب و کار جدید

40

-

آموزش محور

مجازی دولتی

دانشگاه تهران

فناوری

-

10

آموزش محور

مجازی دولتی

دانشگاه تهران

گردشگری

-

10

آموزش محور

مجازی دولتی

دانشگاه تهران

فناوری اطلاعات

-

10

آموزش محور

مجازی دولتی

دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس فارابی قم)

سازمانی

20

-

آموزش محور

مجازی دولتی

دانشگاه تهران

سازمانی

-

10

آموزش محور

مجازی دولتی

دانشگاه تهران

بین الملل

-

10

آموزش محور

مجازی دولتی

دانشگاه تهران

بخش عمومی

-

10

آموزش محور

مجازی دولتی

دانشگاه تهران

توسعه

-

10

آموزش محور

مجازی دولتی

دانشگاه تهران

آموزش و ترویج کارآفرینی

-

10

آموزش محور

مجازی دولتی

دانشگاه تهران

کسب و کار الکترونیکی

-

10

آموزش محور

پردیس خودگردان

دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس خودگردان البرز در کرج)

کسب و کار جدید

15

-

پردیس خودگردان

دانشگاه خوارزمی

کسب و کار جدید

10

-

محل تحصیل پردیس خودگردان در تهران

پردیس خودگردان

دانشگاه شهیدبهشتی تهران

کسب و کار جدید

7

-

پردیس خودگردان

دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس خودگردان البرز در کرج)

فناوری

15

-

پردیس خودگردان

دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس خودگردان البرز در کرج)

سازمانی

15

-

پردیس خودگردان

دانشگاه شاهد - تهران

سازمانی

2

-

شرایط در انتهای دفترچه

پردیس خودگردان

دانشگاه شهیدبهشتی - تهران

سازمانی

7

-

پردیس خودگردان

دانشگاه خوارزمی

کسب و کار الکترونیکی

10

-

محل تحصیل پردیس خودگردان در تهران

چند مثال در مورد S5


نمونه ای تاثیر نظام آراستگی S5

نظام آراستگی 5S چیست ؟

نظام آراستگی 5S چیست ؟

5S یا نظام آراستگی منجر به پیشگیری از حوادث و افزایش بهره وری می گردد . شاید بهتر باشد بگوییم هدف نهایی 5S پیشگیری از اتلاف است . نظام آراستگی 5sاین نظام نخستین بار توسط ژاپنی ها به اجرا در آمد و نام این نظام هم تشکیل شده از پنج S است که در ادامه به تشریح پنج S خواهیم پرداخت . قبل شروع بحث بهتر است یه این نکته اشاره شود که 5S پیش شرط اجرای موفقیت آمیز سایر سیستم ها و مدلها می باشد و مزیت آن این است که در همه جا قابل پیاده سازی است .

جهت اطلاع از دوره آموزشي نظام آراستگي 5s بر روي دوره 5s كليك نماييد
مقدمه
اجرای 5S برای رسیدن به هدف های متعددی اجرامی شود.برخی از مهم ترین هدف ها عبارتند از ایمنی و بهداشت ، بهره وری ، صرفه جویی در هزینه ها ،کیفیت و پیشگیری از خرابی ها در محیط هایی که بااجرای نظام آراستگی مدیریت می شوند ، اشیا زاید و غیر ضروری وجود ندارد و اقلام موجود با نظمی خاص مرتب می شوند و این امرتا حد زیادی موجب صرفه جویی و ایمنی محیط خواهد شد . اجرای منظم مراحل نظام آراستگی محیطی پاکیزه وبهداشتی رافراهم می آورد و از همه مهم ترتلاش برای ایجاد عادت های صحیح درکارکنان مهم ترین عامل درتحقق محیط های آراسته است واین مهم دراجرای بند پنجم حاصل خواهدشد. وجودمحیطی سامان یافته ازلواز
قبل از ارجای نظام آراستگی 5sم تولید یاارائه خدمات باکیفیت است.

از ضرورت های مقدم بودن اجرای این نظام می توان به نمونه های زیر اشاره گردد:

سرعت دستیابی افزایش می یابد
نتایج برای همه ی افراد قابل درک است .
محیط کاری تمیز و سازمان یافته خواهد شد .
عمر وسایل و آلات کار افزایش می یابد
هزینه پیاده سازی پایین

حوزه ها و موارد كاربرد 5S

در فرايند توليد، تعميرات، خدمات فني، مواد اوليه، قطعات، كالاي نيم ساخته و كارهاي در جريان ساخت و محصول نهايي

در فرايند امور غير توليدي : توليدات معيوب، ضايعات و زوائد برش كاري

در قسمت ماشين آلات و تجهيزات توليد : ماشين آلات، تجهيزات، وسائل جابجايي مواد، ابزار، قالبها، قفسه ها، جعبه ها، ميزهاي ابزار و كار، ميزهاي نقشه كشي و تجهيزات آن

در اطراف مواد و لوازم مصرفي: در حين روغنكاري و محل نگهداري انواع روغنهاي ديگر صنعتي، زير پايي ها دستكش هاي كار، وسائل تنظيف و نظاير آن.

در محوطه هاي كاري – ادراي : مكانهاي خلوت ، رفع انواع آلودگي، خط كش و تقيسم محوطه، تعيين محل توقف و تعيين جهت رفت و آمد روان وسائط نقليه، رنگ آميزي با هدف ايمني، تفكيك و تشخيص و نيز تلطيف محيط.

در اطراف ساختمانها و تأسيسات : سقف، ديوارو كف كارگاهها و دفاتر كاري و اداري، تاسيسات برق، گاز، تصفيه خانه هاي آب، سرويسهاي بهداشتي.

ساير اماكن اداري و شخصي

بازارگردی

بازارگردی چیست؟
مشاهده یکی از شیوه های جمع آوری اطلاعات است. در این روش فرد از نزدیک رفتار مصرف کنندگان محصولات شرکت خود و محصولات شرکت های رقیب را مشاهده می کند. این روش بسیار مورد تأکید است چون بجای توجه به زبان مردم به پای آنها توجه می کند، یعنی اینکه در عمل سمت و سوی حرکت آنها و نوع خرید و نحوه انتخاب محصولات را می بیند.
لذا بازارگردی به معنای گردش کردن و حضور در بازار یکی از ابعاد علم مارکتینگ است جک ولش مدیر افسانه ای صنعت جهان، در کتاب ارزشمند " جک سخنی از درون دل " می گوید، حداقل یکصد روز از کل سال را شخصاً در بازار حضور پیدا می کردم، رفتار مشتریان را می دیدم و با آنها صحبت می کردم. حال نباید مدیران بنگاه های اقتصادی ما به دلایلی چون نداشتن وقت از حضور در بازار خود داری کنند، یکی از علت های عدم حضور مدیران ارشد در بازار این است که آنها بیش از حد خود را درگیر مشغله های درون سازمان می کنند و از تفویض اختیار به عنوان یک راه حل سازنده استفاده نمی کنند و در نتیجه وقتی برای گذراندن با مشتری ندارند. و در بازار دیده نمی شود.
دو توصیه بسیار مهم برای مدیران ارشد سازمان ها :
۱) لیست مشتریان VIP یا بسیار مهم خود را تهیه کنید. طبق قانون پارتو اینها ۲۰% مشتریانی هستند که هشتاد درصد سود سازمان ها را سبب می شوند. لازم است مدیران ارشد شخصاً برای آنها وقت بگذارند، با آنها ناهار بخورند و در مراسم های ختم بستگان ها آنها شرکت کنند و خلاصه از تمام راه های گسترش ارتباط با مشتریان VIP استفاده کنند، این ازمهم ترین کارهای مدیران ارشد است، نباید از آن غافل شوند.
۲) علاوه بر تأکید بر اینکه کارکنان فروش بصورت خاص و سایر پرسنل سازمان بصورت عام ، اطلاعات شنیده شده و مشاهده شده از بازار در خصوص شرکت خود و رقبا را به سازمان منتقل کنند تا مدیران با وسعت دید بیشتری تصمیمات خویش را اتخاذ کنند، از برگزاری جلسات هفتگی هر یک از سرپرستان با نیروهای خویش، و همچنین جلسات هفتگی مدیر فروش با سرپرستان و نهایتاً جسات هفتگی مدیر ارشد با معاونین و مدیران میانی نیز غافل نشوند. اگر این جلسات درست اداره شوند. خیلی برکت خواهند داشت. در یکی از شماره های آینده در خصوص نحوه اداره یک جلسه موفق توصیه هایی را ارائه خواهم کرد. اما منظور من از نوشتن این قسمت آن بود که ضمن تأکید بر اهمیت آنها از مدیران ارشد بخواهم که فقط به این جلسات اکتفا نکنند، مدیران میانی و سرپرستان فروش و فروشندگان هر یک از مهارتهای فنی و انسانی برخوردار هستند، بخصوص اینکه چهار مرحله " انتخاب شایسته نیروها ? آموزش مناسب ? پرورش شایسته در راستای کسب مهارتهای عملی و نهایتاً نظارت و کنترل مناسب" رعایت شده باشد، مهارت فنی و انسانی نیروها بیشتر خواهد بوده اما فرض بر این است که مدیران ارشد به علت بهره مندی ار مهارت دیگری به این پست و جایگاه رسیده اند و آن " مهارت اداراکی" است. مهارت ادراکی یعنی مهارت دیدن پیچش مو. وقتی مدیران ارشد شخصاً در بازار حضور پیدا می کنند، چیزهایی را می بینند که سایر نیروها یا نمی بینند یا به آن دقت، نمی کنند. نظر نگارنده این است که مدیران عامل حداقل باید ? وقت خویش را در بازار بگذارند، مدیران فروش ?، سرپرستان فروش ? و فروشندگان ( منظورم ویزیتورهاست که باید به نزد مشتری بروند) تقریباً تمام وقت خویش را باید با مشتریان صرف کنند.
این پذیرفته نیست که بگوییم اگرمدیر یا سرپرست قابل و شایسته باشد از محل کار خویش تمام اطلاعات را کسب خواهد کرد، باید پذیرفت که پشت میز جای کوتاهی برای دیدن بازار است. اگر می خواهید واقعاً بازار را ببینید و از پیچش های آن مطلع شوید فقط به دیده ها و شنیده های کارکنان اکتفا نکیند و خودتان هم وقتی برای این مهم اختصاص دهید.در این صورت تصمیمات بهتری اتخاذ خواهید کرد و درک نظرات کارکنان نیز راحت تر خواهد بود. تفویض اختیار را جدی بگیرید تا جایی که امکان دارد مسئولیت هایی را که سازمان معاونین و مدیران میانی می توانند انجام دهند، به آنها تفویض کنید و در جلسات و گزارشات به نظارت و کنترل آنها بپردازید، ولی وقت بیشتری از خودتان را برای مهم ترین جایی که بقای سازمان به آن بستگی دارد یعنی بازار و مشتریان، اختصاص دهید. خروجی تمام عملیات سازمان، بازار است. نگران نباشید که با تفویض اختیار از قدرت تان کاسته شود. مدیر شایسته همواره قدرت خویش را خواهد داشت ولی از آن در جهت پیشبرد اهداف سازمان استفاده
می کند. با این طریق بهره وری از زمان را افزایش دهید.

امروزه با پیشرفت دنیای مجازی خربد اجناس هم به صورت مجازی صورت میگیرد و ما هم به بازارگردی مجازی تلفن همراه پرطرفدار iphone 6s 64 gig می پردازیم.

مشخصات گوشی:


  • پردازنده
    Apple A9
  • ابعاد
    7.1 × 67.1 × 138.3 میلیمتر
  • ویژگی ها
    - Fingerprint sensor (Touch ID v2)- Apple Pay (Visa، MasterCard، AMEX certified)
  • رنگ
    خاکستری، نقره ای، طلایی، رز‌گلد
  • سیمکارت
    نانو سیم
  • وزن
    143 گرم
  • رزولوشن
    750 × 1334 پیکسل (~326 تراکم پیکسلی در هر اینچ)
  • اندازه
    4.7 اینچ (~65.6% نسبت صفحه نمایش به بدنه)
  • مولتی تاچ
    دارد
  • رابط کاربری
    - 3D Touch display- Display Zoom
  • نوع
    LED-backlit IPS LCD، لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
  • محافظت
    Ion-strengthened glass، مقاوم در برابر اثر انگشت
  • نسخه
    9
  • نوع
    آی‌او‌اس
  • درگاه حافظه
    ندارد
  • حافظه داخلی
    16/64/128 گیگابایت
  • حافظه RAM
    2 گیگابایت
  • اندازه تصویر
    4608 × 2592 پیکسل
  • کیفیت فیلمبرداری
    فیلم برداری اولترا اچ دی 30 فریم بر ثانیه ، فیلم برداری فول اچ دی 60 فریم بر ثانیه
  • رزولوشن
    12 مگاپیکسل
  • دوربین دوم
    5 مگاپیکسل، تشخیص چهره، HDR، پانوراما
  • امکانات
    فوکوس لمسی، تشخیص چهره، تشخیص لبخند، HDR، پانوراما، ژئوتکینگ
  • NFC
    Yes (Apple Pay only)
  • USB
    v2.0، reversible connector
  • رادیو
    ندارد
  • وایرلس
    Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، dual-band، hotspot
  • بلوتوث
    v4.1، A2DP، LE
  • GPS
    A-GPS، GLONASS
  • زمان آماده به کار
    تا 240 ساعت (3G)
  • زمان مکالمه
    تا 14 ساعت (3G)
  • باتری
    لیتیوم پلیمری 1715 میلی آمپر(غیر قابل تعویض توسط کاربر)
  • زمان پخش موسیقی
    تا 50 ساعت
  • جاوا
    ندارد
  • ارسال پیام
    iMessage، SMS (threaded view)، MMS، Email، Push Email
  • سایر
    - حذف نویز صدا با کمک میکروفن جداگانه
    - دستیار صوتی Siri
    - سرویس ابری iCloud
    - ذخیره پسووردها در iCloud
    - TV-out
    - نقشه
    - Organizer
    - Document editor
    - Photo/video editor
  • حسگر
    شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورتی، قطب نما، فشارسنج
  • تکنولوژی مرورگر
    HTML5 (Safari)
  • جک 3.5 میلیمتری
    دارد
  • بلندگو
    دارد
  • انواع زنگ
    Vibration، proprietary ringtones
  • GPRS
    دارد
  • 2G bands
    CDMA 800 / 1700 / 1900 / 2100
  • تکنولوژی
    GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE
  • سرعت
    HSPA 42.2/5.76 Mbps، LTE Cat6 300/50 Mbps، EV-DO Rev.A 3.1 Mbps
  • 3G bands
    CDMA2000 1xEV-DO
  • EDGE
    دارد
  • 4G bands
    LTE band 1(2100)، 2(1900)، 3(1800)، 4(1700/2100)، 5(850)، 7(2600)، 8(900)، 12(700)، 13(700)، 17(700)، 18(800)، 19(800)، 20(800)، 25(1900)، 26(850)، 28(700)، 29(700)، 30(2300)، 38(2600)، 39(1900)، 40(2300)، 41(2500) - A1687

قیمت در سایت های متفاوت:

iphone 6s 64G آدرس سایت قیمت
1www.emsalls.ir 2559000
2www.digikala.com 2729000
3www.iranjib.ir 2620000
4www.zanbil.ir 27170000

عنوان بازارگردی

کفش ورزشی

کفش ورزشی : مخصوص دویدن (Running)، ویژگی آرودینامیک، نرم و سبک و راحت، بدون فشار به نقاط پا و بدون ایجاد بوی بد در پا -- قیمت برند اصل : 800 هزار تومان

مغازه اول: خیابان سعدی ، پاساژ پرورش طبقه اول قیمت کفش :
280 هزار تومان
مغازه دوم:خیابان سعدی، تقاطع امام خمینی : قیمت
750 هزار تومان
مغازه سوم:خیابان راهنمایی، ابتدای راهنمایی 3 قیمت کفش :
400 هزار تومان
دلیل خرید:
مغازه اول از نظر کیفیت و جنس پارچه و زیبایی کفش،برخورد خوب با مشتری، کشور سازنده کفش ،تنوع و حق انتخاب زیاد و نزدیک بودن انتخابها با ایده آلهای من دلیل انتخابم بود
*پی نوشت : تفاوت در قیمت به دلیل وجود فروشگاها در مناطق مختلف همچنین میزان هزینه های مصرفی و دستمزد پرسنل و نوع جنس آنها بود . مثلا در مغازه سوم برندهای اصلی خارجی ولی کارکرده به قیمت کم به فروش می رسید.

1